Auckland car fair. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Auckland car fair. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Auckland car fair.

Blijf op de hoogte en volg Alwin

11 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

11-02-2018

Auckland Car Fair.

Al sinds het moment van plannen voor deze reis had ik in gedachten om een auto te kopen, om lekker vrij te zijn en te genieten van de natuurrijke omgeving. Zo wist Eefje mij te vertellen dat er in Auckland elke zondag een Car Fair is. Hier kan je 2e hands autos bekijken en kopen voor bijna elk budget, dus dit was the place to be.
Om deze reden heb ik dus mijn BnB geboekt omdat dit dichtbij deze fair zou zijn.

Op zaterdag avond met Ian afgesproken dat hij met mij mee zou gaan naar de car fair ( wat ik meer dan tof vond) want mijn verstand van auto's gaat niet zo heel ver. Dus vannochtend was het zo ver. Het regende weer pijpestelen ( dit vanwege een tropische storm die over de oceaan raast) en aangekomen waar de fair normaal zou zijn werd ik afgezet. Ian moest zijn vrouw nog even naar het werk brengen en zou met 20 minuten weer terug zijn. Ik zou alvast wat rondkijken.
Hierop een kaartje gekocht en tussen de auto's gaan lopen. Het viel me op dat er heeel veel merken stonden. Van BMW tot MG, Land Rover, Porsche en nog veel meer. Na wat rond gelopen te hebben ben ik even gaan zitten, en ik Ian aankomen lopen. Hierop Ian ontmoet en hij wist me te vertellen dat ik niet bij de car fair terecht was gekomen, maar bij een of andere classic car show.....
Dit stond dus nergens aangegeven anders hadden we het wel geweten. Dus voor 25 dollar een kaartje voor jan lul gekocht voor een domme classic car show. Mindere mats :(

Na de car fair dus wel gevonden te hebben, hier wat gaan rond zoeken. Ik zocht een auto tussen de 1000-2000 dollar. En na wat rondlopen vonden we een aantal leuke modellen. Je babbelt wat met de eigenaars en sommige vertellen een zielig verhaal, veel verkopers zijn Indieër of ergens anders vandaan en willen snel geld verdienen door troep te verkopen en een enkeling is Kiwi en wil je een goeie deal meegeven. Dus na wat overleg tussen Ian en mijzelf bleven we plakken bij een Nissan Primera uit 1996 met een donker groene kleur. Ik heb geen tijd om lang te twijfelen over de juiste auto merk, of weet ik wat voor kolder, want ik wil zsm door reizen dus wat dat betreft: time's a tickin!
Ook kan je op deze fair je auto door een gecertificeerde monteur je auto laten nakijken dit kost je 140 dollar. ( gelukkig had ik Ian mee die verstand heeft van autos en Kiwi's, want hij heeft me een 140 dollar extra bespaart door dit eraf te pingelen met de eigenaar)
Dus zodoende ben ik vanaf heden de trotse eigenaar van een Groene, Nissan Primera met spoiler, 6cd wisselaar, en electrische ramen voor een prijs van 1850 dollar.

Na het controleren van de auto en de betaling mocht ik achter het stuur kruipen om achter Ian aan te rijden terug naar de BnB.
En het rijden in NZ is heeeeel vreemd! Alles zit aan de verkeerde kant van de auto, dus bij het afslaan naar links/rechts zat ik met mn vingers aan de windscreen whipers....
Maar na een ritje van 10 minuten zijn we veilig aangekomen bij de BnB.
Het heeft de gehele dag keihard geregend dus moe en doorweekt als we waren vond we het wel mooi geweest voor vandaag en ben ik op bed gaan liggen voor wat ontspanning en blog writing.

Vannacht mijn laatste nacht in het BnB, en verder door Nieuw Zeeland.
Blijf aan je scherm gelijmd want er volgt nog veeeeel meer in: Alwin's Travels!!!

Ps: many thanks to Ian for helping me out!!

  • 11 Februari 2018 - 14:39

    Joke Wisseborn:

    Leuk autootje Alwin! en wat een geweldige gastheer heb je, die Ian is wel een held hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 5810

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: