Matamata - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Matamata - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Matamata

Blijf op de hoogte en volg Alwin

17 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Matamata

17-02-2018

Matamata

Vandaag bij tijds opgestaan zo rond 08:30uur, ja ja wonderen zijn de werld nog niet uit! Want vandaag eas het plan om richting matamata/ Hobbiton te vertrekken. (Voor wie zich afvraagd wat Hobbiton is: dat is de officiele filmlocatie waar ze The Lord of The Rings en die andere veel te lange overrated schijtfilm waarvan ik de naam niet zal noemen hebben opgenomen) en ik als filmgek moet hier natuurlijk ff naartoe, ookal heb ik een enorme haat jegens die overrated andere films. Maar LoTR zijn wel leuk ookal klopt er soms geen snars van.
~ GET ON WITH IT!!
Ja sorry ik dwaal soms af...

Dus ik mijn ontbijt naar binnen geharkt, tent opgebroken en off we went!
Na de de auto afgetankt te hebben doorgereden over dikke bergen waar mijn auto toch een beetje moeite had met het beklimmen ervan.
Na ong 2 uur rijden kwam ik aan in Matamata. Een klein dorpje bekend om de filmlocatie. Hier de auto neergeslingerd en aangezien het nog vroeg was, hoopte ik vandaag een tour naar Hobbiton te pakken. Aangekomen bij de informatie centrum wat heel leuk verpakt was in een Hobbit achtig huisje, rondgevraagd wanneer de eerst volgende tour ging.
Dit was aankomende dinsdag pas....lichtelijk girriteerd en met een lichte wrevel liep ik naar buiten en heb hier wat hobbits voor hun reet getrapt, ohnee die bestaan niet...pff de magie van dit stadje word me nu al te dol :P
Na dit alles ff overdacht te hebben, besloot ik toch om voor aankomende dinsdag de tour te doen, aangezien ik mezelf in en rond matamata mezelf wel kon vermaken. hierop mijn weg door heul veul aziaten geworsteld naar de balie waarop mevrouw zei: er is aankomende zondag (morgen 18-02) een plek vrij gekomen om 08:15uur! Zal ik je daarbij boeken? ( nu ben ik al geen ochtend mens laat staan om zo vroeg ten tonele te moeten verschijnen) maargoed liever morgen dan dinsdag, dus tag'em and bag'em!
Hier werd ik wel redelijk vrolijk van en heb enorm zin om daar ff rond te spoken. Hierop dichtbij een slaapplaats gezocht, ff navraag gedaan bij het informatie centrum en het werd of een camping, of een hostel dorm room. Ik koos voor de camping, want zo'n hostel is niet zo mijn ding.

Bij de camping aangekomen 10 min buiten het dorp, mijn tent opgezet, kleding in de wasmachine gedaan ( hier was ik al naar opzoek, en wie vraagt die krijgt) en hier ontmoete ik een Duitser genaamd Nina uit Trier ( ook toevallig). (Nee Erik en Mario helaas niet die Nina.......smeerlappen ;)
Dus dat was dat voor vandaag, niet super spannend maar morgen in Alwins travels: naar Hobbiton!

Stay tuned!!!

  • 17 Februari 2018 - 10:19

    Lynn:

    Zo leuk om je verhalen te lezen....lekker bezig!
    Veel plezier nog!

    Gr Lynn (52degrees nijmegen)

  • 17 Februari 2018 - 12:59

    Alie:

    Hallo Alwin, leuk om je reisverslagen te lezen en super dat je een kaart hebt gestuurd naar Lodewijk. Geniet van de tour die je gaat doen. Liefs Alie

  • 18 Februari 2018 - 12:42

    Roy:

    Goed bezig gast, je maakt er een heel boekwerk van :)
    Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen.

    Geniet ervan had er graag bij willen zijn.

  • 18 Februari 2018 - 12:42

    Roy:

    Goed bezig gast, je maakt er een heel boekwerk van :)
    Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen.

    Geniet ervan had er graag bij willen zijn.

  • 18 Februari 2018 - 13:16

    Koen Baart:

    Hoi, ben met veel plezier je verslag aan het lezen. Ik ben vriend van Milan en hij vertelde mij van je aventuur in China. HaHa wat mooi. Ik heb eens op YouTube gezien dat er in Nieuw Zeeland een oud niet meer in gebruik train track is, waarbij je een soort brommer trein kan huren en de hele dag kan rond rijden op die rails. De landschap in die video lijkt veel op hobition dus misschien is het waar jij nu bent. Groet Koen

  • 21 Februari 2018 - 12:59

    Mario:

    Nog een reaguurdersfoto erbij van die Nina?
    Erik heeft er vast nog geen plaatje bij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Matamata

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 5752

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: