Zon, zee, en een blauwe strandhandoek. - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Zon, zee, en een blauwe strandhandoek. - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Zon, zee, en een blauwe strandhandoek.

Blijf op de hoogte en volg Alwin

17 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Whangamata

15-02-2018

Zon, zee, en een blauwe strandhandoek.

Heerlijk wakker geworden in het BnB van Louise. Een engelse dame uit York, en dat kon je ook wel horen aan haar accent...erg aardige dame met een mooi huis in een normale nieuw zeelandse wijk.
Na een geweldig ontbijt met musli, ontbijtgranen, stukken fruit, brood, zelfgemaakte jam, orange juice, en thee, mijn biezen ingepakt. Aangezien de BnB best duur was heb ik er ook alles uitgehaald wat erin zat, dus nog ff extra lang gedoucht met heel veel zeep ;)

Het zou vandaag mokus warm worden, en aan de lucht te zien begon dat er ook erg op te lijken. Nog ff een snelle stop gemaakt bij een goedkoop winkeltje en daar een blauwe strandhandoek gehaald, 3 pannen bij een kringloop shop, en snel boodschappen gedaan. En rond 11:00 uur nam ik plaats op een enorm mooi strand!
Prachtig blauw zeewater, eilanden buiten de kust, en een strakblauwe hemel. Eerst mezelf eens goed ingesmeerd want vergeleken met de locals en de touristen ben ik nog witter dan een melkfles...
Er is mij verteld dat hier een gat in de ozonlaag zit dus word er echt aangeraden je in te smeren.
Ondertussen glom ik van de zonnebrand en was het tijd om eens lekker met mn snufferd de zee in te duiken.
En wat doet dat een mens goed! Pardon my french, maar tering wat was dat lekker! Ook een aantal mooie fotos gemaakt en ik hoop datzse net zo mooi zijn als dat de locatie was want die was prachtig.
Om 15:00 uur had ik het weer gezien en was het tijd voor een bammetje. Nog ff door het dorpje geslenterd en uitgezocht waar ik wilde slapen. Dit werd dus niet die BnB.

Aangekomen bij een campplaats niet ver buiten de stad, mijn heule kroam uitgestald. Mijn panntjes en vlees op het vuur gezet en in de chillstand geschakeld, je zit net lekker in de schaduw, je eigen prutje te koken midden in NZ ( blijft een rare gedachte maar wel fucking vet mwhuhahahaha!!........oke genoeg gelachen....

tot er ineens een corpulente vrouw, met kortpittig kapsel en cowboy hoed opdook.
Mevrouw vroeg mij wat ik aan het doen was, en waarom ik achter een gesloten hek was gaan staan met mn handel. ( dat is mijn beveiligers modus; een gesloten hek is altijd open te krijgen of je klimt eroverheen) maargoed mevrouw wist me te vertellen dat ik op private property stond. ( wist ik veel, het stond nergens aangegeven net als de rest hier in NZ zijn ze heeeel slecht in bordjes plaatsen)
Hierop moest k mn kraam weer inpakken en verhuizen...irritant wijf kost me nog geld ook, had me ingesteld op gratis slaapplaats maarja. Liever 13 dollar lappen dan een boete voor het staan op prive grond.
Op de nieuwe plek mijn zooi weer opgebouwd en nu de peutjes omhoog.

Morgen in Alwin's travels:
Niet zo gek veel want het word weer warm, dus ik gok weer op een strandje! En het avond eten word eens wat anders dan vette hap: Spaghetti Carbonara^^ nu al zin in, want 10 dagen een vette bek halen gaat wel vervelen.
Blijf plakken!!

  • 21 Februari 2018 - 12:51

    Mario:

    Hahaha, duidelijk artikeltje 461 Wb.v.Str

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangamata

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 5753

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: