Van Christchurch naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar huis

Blijf op de hoogte en volg Alwin

21 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

19-03-2019/20-03-2018

Vliegen van Christchurch naar Sydney.

In het vliegtuig aangekomen, (geboekt bij de firma Emirates) naar mijn plaats gewezen en op de krappe stoel gaan zitten. Het duurde niet zo lang voor we zouden vliegen dus al mijn vermaak erbij gepakt en kennis gemaakt mijn duitste buren. Het viel me gelijk op dat Emirates een fijne maattschappij zijn want het personeel is vriendelijk, behulpzaam en het belangrijkste er zit een grote TV met heel veel films en series op, dus kon ik weer eens ouderwets films kijken.
De avond viel al boven NZ toen we opstegen, en met de laatste zonnestralen zag ik langzaam Nieuw Zeeland onder mij verdwijnen.
Om nog wat mooie herrinneringen op te halen besloot ik de Hobbit films maar te gaan kijken. Dit was een goed idee want zo hebbik toch mijn mening wat bijgesteld over films en kon ik het prachtige landschap van Nz nog even bewonderen.
Na een dik 1,5 uur vliegen kregen we ons avond eten en daar bestelde ik rode wijn bij (luxe eten hoort goeie wijn bij) en na dit heerlijke 3 gangen diner verder gegaan met films kijken. Na ong 3 uur vliegen kwamen we aan in Sydney Australië.

Ik mag het vliegveld niet af ivm visa's etc maar toch, het idee om er te zijn is al leuk genoeg ookal telt het niet als dat je er echt aanwezig bent geweest dus kan ik Australië nog niet van mijn emmerlijst afvinken. Hier het vliegveld uitgeknikkerd, door de douane heen wat ook snel ging om vervolgend een paar uurtjes te moeten wachten tot we weer mochten boarden. Dit keer zat ik op een andere stoel aan het raam en naast weer andere mensen.
Het was een nachtvlucht en na de hobbit 1,2 afgekeken te hebben toch maar geprobeerd wat te slapen. Dit ging aardig en na 3 uur "slapen" maar weer wat film gekeken. Dit ging een beetje zo door de gehele vlucht en eigenlijk zat ik constant te wachten tot er weer een nieuwe maaltijd geserveerd word, ookal is dat vliegtuig voer niet echt denderend. Nu had ik al gezegd dat Emirates goed is maar ook tijdens het eten bleek dat ze toch beter zijn dan de rest want je krijgt netjes een menu kaart erop, en na het eten kregen we een toilet tasje met tandenborstel, slaapmasker en groene sokken? Dit slaapmasker was een fijn cadeau en daar heb ik ook dik gebruik van gemaakt.

20-03-2018

Landen in Dubai!

Na de hele nacht gevlogen te hebben kwamen we smorgens vroeg aan in Dubai. Het was nog donker buiten dus veel van de stad konden we niet zien. Na de hele ratteplan van de douane weer doorstaan te hebben konden we plaatsnemen in de boarding area. Het was een korte stop en aangezien ik redelijk geslapen had en niet moe kon ik er goed bijblijven. Tegen de tijd dat het tijd was om te boarden liep het tegen 7 uur en begon de zon al te schijnen boven Dubai. Hier nog een glimps van de stad gezien en ook dat was weer een mooie herrinnering. Ik heb nog nooit een stad in het oosten gezien en dus was dit wel even het kijken waard. In de verte de stad Dubai met haar grootse gebouwen (helaas was Dè hoogste toren niet te zien omdat het erg stoffig was buiten) en in de omliggende wijken van de stad stonden overal Alladin huisjes met palmbomen omgeven door zand. Vond ik toch leuk om te zien dus hier gepoogt wat fotos van te maken.
Na het vertrek uit Dubai moesten we 6 uur en 45 min vliegen tot we in NL aan zouden komen.

Terug op Neerlandsche bodem.

In het vliegtuig weer wat films gekeken en toen we nog ongeveer 2 uur moesten vliegen was ik er wel weer klaar mee. Vliegen zelf is leuk maar niet te vaak of te lang. Hierop kwamen we weer in nederlands luchtruim en kreeg ik gelijk een minder gevoel, alles is hier plat, winter, kou en geen berg of groene boom te zien en dat is toch wel erg wennen als je 6 weken hebt doorgebracht in de zomer.
Na het uitstappen en weer door de security aangekomen in de vertrekhal waar Marieke en Hayo mij zouden ophalen. Buiten aangekomen was het wel erg wennen want de kou hier....dat is niet goed! Snel mijn muts opgezet, jas en vest dichtgeritst en snel de auto in gedoken. Na de middag samen met Marieke en Hayo doorgebracht netjes thuis afgezet en stond ik weer voor mijn oude vertroude voordeur.
Hier werd ik met veel liefde en kattenkopjes ontvangen door mijn poes Pippa en zat ik weer alleen op de bank. S'avonds kwam mijn broertje thuis van zijn werk en hebben we nog even gesproken en heb ik zijn souveniertjes gegeven, toen was ik wel redelijk uitgeput en ben ik mijn bed ingegaan.

Next time on Alwin's Travels:
De laatste episode!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 5745

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: