Ka key te Aoteaora! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Ka key te Aoteaora! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Ka key te Aoteaora!

Blijf op de hoogte en volg Alwin

21 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

19-03-2018

Ka key te Aoteaora!

Beter bekend als: Tot ziens Nieuw Zeeland!
Het was een geweldige trip! En ik wil 100% terug komen voor het zuider eiland want het is hier prachtig! Dus dat staat nog steeds op de emmerlijst.
Ten tweede wil ik jullie allemaal lieve lezers van harte bedanken voor de goeie feedback, comments en dat jullie mijn proza sowieso wilden lezen. Maar dit is nog niet het einde van Alwin's travels! Er komen er nog een paar aan dus blijf nog even lezen, want als de terugweg net zo spannend word als de heenweg...jonge jonge dan zijn jullie nog in for a treat!!

Vandaag dus de dag van vertrek. Met pijn in mijn hart neem ik toch afscheid van dit prachtige land, haar mensen en inheemse cultuur. Je kan veel zeggen over Maori of de Kiwi's maar het zijn hele open vriendelijke en behulpzame mensen. En ondanks dat het hier wat jaren achterloopt is het een land waar alles rustig aangedaan word.

Vanavond om 18:45 uur lokale tijd zal mijn vliegtuig richting Sydney Dustralië vertrekken, en met een korte stop zullen wij doorvliegen naar Dubai, vanaf Dubai moet ik overdtappen op de vlucht naar Amsterdam waar ik dinsdag middag rond 12:40 uur zal aankomen.
En vannochtend vroegish opgestaan om mijn auto te verkopen, althans dat was het idee. Dus ik daarheen gereden en mezelf gemeld. Hier werd mij verteld dat ik om 13:00 uur moest terugkomen want de verkoper zat in een vergadering. Tot zo ver de planning.
Terug gereden naar mijn camping en de boel opgeruimd, ingepakt en schoongemaakt, want de Kiwi's zijn zeer streng over het feit dat je schone spullen meeneemt zodat hun natuur niet beschadigd word van en tegen inheemse bacteriën. In Amerika zijn ze helemaal gestoord op zoek naar terroristen en drugs, hier in NZ niet. De eerste vraag die je krijgt van een douane ambtenaar met een snuffel hond is of je appels of andere groenten en fruit bij je draagt.
Dus mijn meuk ingepakt en aan elkaar geknoopt en achterin de auto gestopt want ik ga vanaf het verkoop punt direct door met de taxi naar de luchthaven. (Er rijden in dat gedeelte van de stad geen bussen naar het vliegveld of andere bestemmingen).

Bij turners auction mijn auto verkocht voor 250 dollar (beter iets dan niets) en hierop door een medewerker van het bedrijf afgezet bij de bank om mijn cheque uit te laten betalen.
Met de grote zak geld de deur uit gelopen en de bus naar het vliegveld gehaald. Alles ging hier gesmeerd als snot aan een deurklink en ook het inchecken ging goed. De douane keek niet eens naar mijn rugtas, tent of andere spullen laat staan naar mijn paspoort foto want ik kon overal snel doorlopen.
Om een uur of 4 zat ik op het vliegveld te wachten, en na wat gegeten te hebben bij de burgerking toch nog een souveniertje gekocht voor mijn broertje (Grijs polo shirtje van All Blacks rugby shirt). En na 1,5 uur wachten konden we boarden en begon mijn terugreis via Sydney, Dubai en tot slot Amsterdam.

Straks in Alwin's Travels een dubbel verslag van 2 dagen vliegen!
Nope we aint done yet folks! Keep reeding!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 5743

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: