Hot Beach - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu Hot Beach - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Alwin Wisseborn - WaarBenJij.nu

Hot Beach

Blijf op de hoogte en volg Alwin

17 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Tairua

13-02-2018

Hot Beach

Vandaag wakker geworden in Brokenhills campside en het regende nog steeds. Na mijn campement te hebben opgebroken ben ik naar Tairua gereden. Een klein dorpje op zo'n 20 minuten afstand van mijn slaapplaats. Hier heb ik bij de Lokale informatie punt ( soort VVV) een kaartje op de bus gedaan voor mn vader, zodat hij ook een beetje weet hoe de vork in de steel zit, aangezien ik mijn vader niet meer gesproken heb sinds een week voor vertrek. ( mochten de lezers afvragen waarom? Heel simpel mijn vader heeft geen whatsapp, skype of andere moderne technologie, en zijn telefoon neemt hij niet op, dus contact is nihil) en aangezien mijn vader altijd liep te zeuren over de Maori Haka dans, dat het primitief en dom is, vond ik het gepast een kaartje te sturen met een maori krijger erop die de haka uitvoert.
Hier ook de directions gevraagd naar Hot Beach, en off we went!

Na een kleine 20-30 minuten rijden, door bergen en dalen kwam ik aan bij HotBeach.
Dit strandje heet zo omdat hier dicht onder de grond lavastromen zitten, of iig heel heet water wat als je een kuil graaft omhoog komt, en je hierin kan liggen weken.
Het weer was wel opgeklaard, alleen erg bewolkt maar de temperatuur was perfect. Dus ik snel mijn zwembroek aangeschoten, en naar het strand gehuppelt. Ik heb geen kaart in de buurt op dit moment van schrijven, maar het ligt geloof ik aan de zuid pacific ocean. En aangezien ik dat leuker vind dat weken in heet water, ben ik lekker wezen zwemmen in de zee. Ook die temperatuur is heerlijk!
Het grappige is, dat op 1 punt op dat strand alle touristen op een kluitje gaan graven en liggen koken omdat dat water op die plek word verwarmd (en druk dat het er was) als je bijv 2 meter verder gaat graven heb je koud water. Ik ben niet zo'n mensen mens, laat staan zo'n kudde dier dus ik ging op een wat rustiger plekje zitten, en heb enorm genoten van de zee en het uitzicht, het mooie blauwe water en de dikke golven die op het strand rolde. Na een tijdje lekker gezeten te hebben, besloot ik ff te gaan zwemmen. Maar toen ik op de plek waar ik tot mijn knieën in de zee stond voelde, voelde ik met mijn voeten warm water omhoog komen, en hoe dieper je wegzakte in de bodem hoe heter dit water werd.
En dit was zo raar om te voelen, in een relatief koude zee staan, en je voeten verbranden aan kokend water, terwijl je een grote golf in je snuit geworpen kreeg. Al met al een hele leuke en gave ervaring!

Na een paar uur daar gezeten te hebben, besloot ik terug te gaan naar Tairua. Hier in de lokale bibliotheek ( met een loensende bibliothecaris zonder richtingsgevoel) nog even op het wifi netwerk gezeten en wat whatsappjes gestuurd. Vervolgens eten gehaald bij Surf&Sand een soort cafetaria gerund door chill ass surfer lui, maar goeie chow! Dikke porties friet en goeie burgers! Hierop weer naar Brokenhills campsite gereden en de tent opgezet en helemaal niks gedaan.
Savonds nog even genoten van een onwijs mooie sterrenhemel met andere sterrenbeelden zoals je nog nooit eerder gezien hebt! en toen was ik wel gebroken en heb ik mijn oogjes gesloten.

Ps: ze hebben hier vogels die klinken als R2D2 van Star Wars?

Volgende keer meer in Alwin's Travels!! Stay tuned!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tairua

Alwin

31 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en ga in Februari 2018 Solo backpacken/romdreizen door Nieuw Zeeland.

Actief sinds 22 Nov. 2017
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 5746

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 01 Juni 2018

A Pagan among Kiwi's.

Landen bezocht: